Saturday 6 August 2016

Kau, Aku, Kita

Assalamualaikum !

Have a wonderful day gais. Pagi tadi mendung jek masuk tengahari nie alhamdulillah cuaca agak bagus. Hee. Sekarang nak belanja senyum panjang syiket yew :):):):):)

Ce baca title kat atas tuh. Haa.. baca dah ? Nanti kite story yew. Hee.
Btw, it's about me, it's about you and it's about us. Ecece.. speaking london uolls. Hahaks. Rasa eksaited lak nak story pasal someone nie. Special jugaklah dalam hidup saya selain family terchentaa. Hii. Sayang gile kot kat jejaka soram nie sebab dari dulu sampai sekarang tak boleh nak lupa tentang dia dan semua kenangan yang pernah diciptakan bersama dulu. Cewah.. ayat cam nak lebih-lebih jewkan. Dramatik sangat. Haha. Kompem ada yang termuntah sat g baca. :D

Tapi ada satu benda yang saya tak faham dengan diri dia.
Susah sangat nak baca hati dan fikiran dia. Even dah lama kenal bertahun-tahun kot tapi masih gagal dalam mengenali diri dia sebenar macam mana. Kadang mud dia okey jew. Kadang tue mud dia down.Angin puting beliung toksah duk cite lar. Takdak angin, takdak hujan pown boleh datang emosi dia yang tak berapa saya nak berkenan sangat tue. Agak sangat mudah terpengaruh dengan emosi amarah dia. Tapi tetap ikutkan saja dari melayan akan jadi perang besar pulak nanti ann. So, dalam perhubungan tue kalo yang sorang tue jadi api, yang sorang lagi kenelah jadi air. Barulah aman dan tenteram dunia nie. Hihi.

Alhamdulillah, setakat nie saya mampu ikutkan saja semua
kerenah negatif dia even ada masanya saya penat melayan, saya sedih dengan sikap dia tapi it's okey. Asam garam dalam dunia percintaan cenggitulah. Kalo boleh hadap, berpanjanganglah perhubungan tue. Kalo tak boleh nak hadap alamaknya terputus ditengah jalanlah hubungan uolls. So, masing-masing sebenarnya kena saling memahami, saling mempercayai, saling bertolak ansur dan perlu saling jujur antara satu sama laen. Yew dok ?? Saya paling suka time datangnya manja dia yang bole buat saya tak tahan.. Heishhh.. melting kot bila keluar manja dia. Cakap ngn kita pon baek semacam jek. Time tue rasa sejuk jew perut nie bila dia cakap baik-baik plus manja dengan kita. Aduyai.. bole pening kepala melayan manja budak tue soram yang dah berumur 28 tahun. Dah 28 oke tapi still childish. Hihi. Tapi saya suka ! >_< [gedik jap. hihiks].

Tahu banyak mata memandang saya dan dia macam tak boleh
nk go on jek ann. Tahu jugak ramai yang yang pikir negatif dari positif pasal kami. Almaklumlah kami berdua tak setanding anak menantu pakcik dan makcik yang mungkin ada rumah besar, kereta besar dan gaji pown beribu. Tapi semua tue tak mustahil lar. Kami bole usaha jugak tuk sampai ke tahap tue. Rezeki kita semua Allah dah tetapkan. Mungkin caranya berbeza. Senang dengan cara tersendiri. So, tak payah nak pandang rendah sangat dekat kami dan family kami yew. Better jaga tepi kaen sendiri kot2 ada yang koyak tepi tue kew. Astagfirullahhalazim ! tak pasal-pasal termengumpat n termengata tanpa sengaja. Maafkan saya pakcik dan makcik yew ! ^_^

Sekarang letak tepi cakap orang. Anggaplah tue satu ujian
dan cabaran dalam hidup. Sayang, apa kata kita sahut semua cabaran orang sekeliling kita tue. Kita buktikan yang spekulasi diorang terhadap kita selama nie salah dan jangan sampai ada yang termakan diri sendiri sudah. Huhu. Saya tahu awak jejaka yang baek. Sangat baek. Mungkin keadaan yang menjadikan awak sperti sebelum nie. Takde yang boleh faham awak even adik beradik sendiri.Takpe Allah kan ada. Family kedua awak pon ada. Jadi saya taknak awak rasa macam awak sorang-sorang jew kat dunia yang penuh cabaran nie. Cuma satu jew saya mintak. Awak tinggalkan diri awak yang dulu dan semua masa lalu awak. Saya nak awak jadi insan yang berguna untuk parents awk, untuk ank isteri awak dan untuk  kita semua. Saya tahu awak mampu. Kan awak dah janji nak jadikan saya makmum awak. So, marilah kita sama-sama perbaiki diri yew sayang. Diri saya pown tak sempurna dan banyak kekurangan. Jadi, kita berusaha sama-sama yew.

Awak perasan tak ? Allah pertemukan kita tuk kali kedua
tanpa kita sangka pown ann. Dan awak perasan jugak tak nie adalah peluang kedua yang saya bagi dekat awak ? Allah tue sebaik-baik perancang. Mungkin pertemuan kita kedua nie ada himahnya. Samada awak jodoh saya atau Allah hanya semata-mata pertemukan kita. Saya harap awak lebih menghargai peluang kedua nie sebab peluang kedua yang awak dapat belom tentu orang laen dapat. Awk sangat bertuah tau. Jangan bagi saya nangis-nangis lagi. Jangan suka sakitkan hati saya macam dulu-dulu. Allah pown sayang awak sebab tue dia bagi awak banyak peluang untuk awak jadi orang yang lebih baek dan orang yang berjaya dunia dan akhirat. So, jangan sia-siakn peluang yang ada k. I love u so much. :)

Dari saya untuk awak. :)

No comments: