Tuesday 9 August 2016

Moga-moga ..

Alhamdulillah.. Dititipkan rasa ikhlas dalam diri.
Lebih baik memberi dari menerima. Betol tak ?? Semoga kita semua sentiasa ikhlas dalam memberi tak kira berbentuk apa sekalipun pemberian tue. Kita beri apa yang kita mampu asalkan hati biar ikhlas. Moga apa yang kita beri dan hulurkan kepada mereka yang memerlukan sedikit bantuan dari kita dapat  mengukirkan senyuman dan kegembiraan diwajah mereka. 

 Allahuakbar.. sungguh tenang rasanya jiwa bila dapat mengikut kehendak orang-orang sekeliling walaupun sedikit sebanyak. Terutamanya insan-insan tersayang. Sedikit sebanyak dapat puaskan hati kecil ini walaupown tak spenuhnya. Mungkin hari ini hari kita membantu mereka, mana tau hari esok mereka pula yang membantu kita. Biarlah setiap apa yang kita lakukan hanya bersederhana namun ada keberkatan disebaliknya. :)

Moga-moga, apa yang kita beri dan buat
untuk kepentingan dan kesenangan orang laen, menjadikan kita insan yang lebih bersyukur. Moga-moga bertambahlah rezeki kita nanti. Rezeki yang kita dapat jangan lupa jugak untuk dikongsi dengan insan-insan tersayang dan yang memerlukan. Dalam rezeki kita ada juga rezeki orang laen. Tak salahkan berkongsi sedikit ?? :)

No comments: